søndag den 6. september 2009

Uhmm... kagebager

Jeg har altid hadet at bage småkager. SÅ meget arbejde, for SÅ lidt kage. Det var holdningen.
Jeg ved ikke hvorfor holdningen er blevet ændret. Alderen måske...

Men jeg tilbød faktisk selv at bage småkager til Lillepigens forestående dåb. Moderen var helt opløst ved tanken om at skulle bage, brase, stege osv osv....

Og som sædvanlig, havde jeg nær sagt, så hopper vi til og hjælper. Vi bager småkager og flutes. Vi steger frikadeller til 'ta-selv-bord' og mon ikke det ender med en kage til kaffen.


Hvorfor er det nu vi ikke kan sige nej. Tja... det har undret mig lidt idag.... måske fordi vi er dem vi er....

Nå.. men når jeg skal sige det, så har jeg faktisk nydt at bage småkager.

Her følger lige et par opskrifter :
Syltetøjstyve :
2½ dl. mel, 175 gr. margarine, 1 dl. flormelis.
Det æltes sammen, deles i fire, rulles til stænger og skæres i skiver. Skiverne rulles til boller, der sættes på pladen. Med en finger prikkes der et hul (ikke gennemgående) i kagen og der puttes syltetøj (helst hindbær) i hullet.
Bages i 10-12 min. ved 200 gr. Kagen skal være lysebrun i kanten.
Kokosmakroner :
75 gr. margarine, 200 gr. sukker, 250 gr. kokosmel, 2 æg.
Margarinen smeltes i en gryde og det øvrige tilsættes. Det hele blandes godt.
Sættes på pladen med 2 skeer og bages til de er let gyldne vd 175 gr. i ca. 15 min.
Velbekomme :o)




1 kommentar:

Catherine sagde ...

Hej

De ser super lækre ud..mums :)