mandag den 28. september 2009

Strikkekone

Jeg har gjort noget i dag, som jeg har gjort før, men ikke ofte....

Strikket og gået samtidig. Jeg har så ondt i mit ben og min lænd, at jeg simpelthen ikke har kunnet sidde mere end 5 min. af gangen, så vupti, var det op igen....

Så jeg har stået ved spisebordet i stuen og strikket. Godt vinduerne vender mod havesiden, ellers ville naboerne da tro jeg var tosset. :o)

Jeg var med i levendegørelse af
Hjerl Hede for nogle år tilbage, hvor vi i egnsdragter var med på markedspladsen og dansede flere steder i løbet af dagen. Det var sjovt, og dengang vore egnsdragter var i brug, gik man med en 'krog' på tøjet, hvor en garnnøgle sad i, og så strikkede man hoser (strømper) imens man gik til og fra markedet... ikke et minut var at spilde...

Hjerl Hede er bestemt et besøg værd, hvis du kan lide noget der lugter lidt af historie :o). Hele december bliver der levende igen, men bagning, lysstøbning og købmandshandel... Go' fornøjelse.

Nå med hensyn til det 'avede' ben, så skal jeg til lægen i morgen, det bliver ikke ved med at gå... Kryds fingre for det er ingenting :o)

Ingen kommentarer: