lørdag den 26. september 2009

HOT HOT HOT

- ja det tror jeg nok det er da....

Jeg så program med Camilla Plum, og man kan vel næsten ikke andet end blive inspireret af alt hendes sylten og kogen...

Hmm... jeg vidste vi havde tomater, der ikke nær kunne blive spist mens de endnu var iorden for sundheden. Vi havde peber i drivhuset i massevis, som vi heller ikke kunne nå at konfirmere....

På bare tæer ud og hente de sidste røde tomater derude. Og en stor håndfuld peber.

I køkkenet blev tomaterne delt i to og peberne i et ikke nærmere defineret antal. Jeg tog kernehuset ud af peberne. Hmm...eller hedder det frøstokke ??? Tja... væk er de ihvertfald...

I gryden med en sjat vand i bunden og på komfuret ca. 20 min. Stavblenderen tog sin tørn og fik peberstykkerne og tomaterne findelt. Det hele blev tilsat et par spiseskefulde chili con carne krydderi (købt i Tiger-butikken) og en spiseskefuld groft salt. En sjat atamon giver os forhåbninger om at det kan holde sig indtil vi har spist det hele....
Altså... så var det som følger :
ca. 300 gr. tomater
5 små grønne peber
2 spsk. chili con carne krydderi
1 spsk. groft salt
2 spsk. atamon
Og dem der godt kan lide stærke ting, så glæd jer... den er hot hot hot ....
Kærsten her glæder sig vild, jeg tror jeg nøjes med at nippe, jeg er nemlig en kylling ;o)

1 kommentar:

NightSoul sagde ...

Lyder og ser lækkert ud :-)