søndag den 13. september 2009

Norge


- det der der min yngste befinder sig i øjeblikket ... sammen med efterskolen.

De skulle opleve mineralminer, travtur i fjeld og kanosejlads.

Jeg synes det er kanon han tager afsted med kammerater og oplever det. Oplevelser af den art skal gerne ske inden han binder sig til en kæreste og lejlighed.

Selv om jeg ved han er i de bedste hænder, synes jeg at Norge er laaaaaaaangt væk. Okay... kald mig pyldremor... men synes vi har været så meget igennem i vor liv, så jeg har det bedst med at have ungerne indenfor rækkevidde...

Vel vidende at det er en stakket frist. De bliver jo snart voksne.

Nå... han kommer hjem igen torsdag. Fuld af energi og oplevelser. Håber han får oplevelser med i rygsækken, for hele livet. Han fortjener det. :o)


Vi har brugt dagen på at fremstille 100 frikadeller... hmm.. ja, det var nøjagtig 100, men der smuttede kun 96 i poserne .... hvor mon de sidste endte ??? ;o)

Og så har vi bagt 15 flütes. Klar til barnedåb det hele.

Og så har jeg set en udsendelse med denne skønne kvinde. Hun er til stor inspiration her i huset.
Der bages, steges og syltes efter gammeldags opskrifter. Og hun prikker bestemt til nysgerrigheden omkring flere metoder. Og mon ikke et par stykker skal prøves af.
Der er ihvertfald allerede nu ønsket om specielle grøntsager i haven til næste år. Og mon ikke drivhuset bliver hjemsted for nogle chili. Vi kan da forsøge. :o)
Ha' en go' start på ugen derude. Og pas på jerselv. :o)


Ingen kommentarer: