lørdag den 5. september 2009

Dåb

Jeg glæder mig... jeg skal snart til dåb....
i kirken her, Holsted Kirke.

En smuk gammel landsby kirke, der har båret landsbyen igennem tykt og tyndt siden 1885. En landsby kirke, der indeholder mange familietraditioner for faderen til barnet.

Der er han nemlig selv døbt og konfirmeret.

Barnet, der er kærestens barnebarn, skal døbes der og forhåbentlig føre traditionerne videre.

Vi håber vi også engang bliver inviteret til bryllup i samme kirke, så vi kan få smedet moderen og faderen til lillepigen sammen :o)

Ihvertfald glæder vi os til om fjorten dage. Så vil vi være pudsede og klar. Og spørg lige om vi glæder os til at få at vide hvad hun skal hedde. Kun kæresten ved det ud over forældrene. Han skal nemlig bære hende. Og han forstår at holde tæt.... for tæt ...efter min smag ;o)

I starten af november skal vi til endnu en dåb. Den glæder jeg mig om endnu mere til. Denne gang er det Tulle-musen der skal døbes. Hendes mor, valgte der for 11 år siden, at den unge dame ikke skulle døbes. Så det skal gøres nu, for hun vil gerne konfirmeres. Et klogt valg synes jeg :o)

Vi ville gerne have holdt dåben. Men moderen har bestemt, at hun skal døbes samme dag, som hendes nevø, søsterens søn, skal døbes. Ærgeligt for Tulle synes jeg, for hun bliver da ikke dagens midtpunkt, som hun fortjener. Vi måtte end ikke komme i kirken den dag, men da kirken er offentlig, så vælger vi at tage i kirke den dag alligevel :o). Denne gang i smukke Sommersted kirke.

Desværre kan vi ikke gøre meget for at forhindre 'ex-kælligens' tyrani. Vi vælger så at fejre det med kærestens og min familie week-enden efter. Så bliver der jo også to fester, som Tulle sagde. :o) Klog pige.

Nemlig min pige. Vi vil fejre dig, kan du tro. Du skal nok få din dag. :o)

Ingen kommentarer: