tirsdag den 1. april 2008

Venskab

Jeg er ikke typen der har hundredvis af veninder.... end ikke end hel håndfuld....
Jeg har en rimelig stor berøringsflade i forbindelse med arbejde, stooore familier, hobby og træning... jeg taler med mange mennesker hver dag, men det er ikke ret mange af dem der 'får lov' at komme 'under huden' ....
Som sagt, har jeg ca. en håndfuld veninder...
Ikke blot veninder som i venINDER, hvor man mødes og taler om ligegyldige og overfladiske ting, praler med de sidste erhvervelser osv...
De er VENNER, som venner der mødes og taler om dybe ting, ting der rører sig i både deres og min familie, sygdom, død og alt andet af betydning...
Vennerne er dem der får et knus ... resten gør ikke....
Vennerne er dem der kan se på mig eller 'læse mellem linier' og høre det 'usagte', når jeg ikke har det godt.... resten kan ikke....
Vennerne er dem der ville smide alt de havde i hænderne og styrte til hvis jeg havde brug for hjælp, som jeg ville gøre for dem..... resten ville ikke....
Nu må I endelig ikke tro jeg piver over, at jeg ikke har flere venner/-inder... det gør jeg absolut ikke.... tværtimod....
jeg er så glad i låget over at have sådan nogle 'klåg kuerner' i mit liv... og stolt over at være deres ven...
Når man har sådan nogle fantastiske mennesker i sit netværk, forstår man for alvor værdien af venskab... rigtig venskab...
Jeg passer på dem jeg har og de passer på mig...

Ingen kommentarer: