torsdag den 17. marts 2011

Projekt kompost 2011

Hvor løber dagene hen ?

Nu er vi allerede over halvdelen af marts...

Vi havde bestemt at vi skulle i haven i dag. Men blæsten var fra morgenen af ubehagelig kold. Kold blæst = stive led = Jane kan ikke lave alverden.

Så jeg tømte den ene fryser for frugt, der ligger dog et par poser frosne jordbær fra i sommer tilbage, som jeg tror skal omdannes til noget jordbærkage til svigerfars fødselsdag....

Og efter at fryseren var tømt, satte jeg saftkogeren igang. Nu står der 11 liter saft, i flasker, til afkøling på køkkenbordet. Snart skal de 'proppes' og på 'fjernlageret' i garagen...

Det var også min maddag i dag...og menuen står på gammeldags oksekødssuppe...
Nu står der så ca. 8 liter supper og koger smagen af urter ind i sig. Om en god halv time, skal der tilsættes boller :o)

Dagen skulle også stå på et møde her kl. 14 i husfliden.

Og imens jeg krøllede hjernen for at finde på nye og spændende ideer til næste års program, var kæresten mere end aktiv...

Jeg var jo startet, ihvertfald i tankerne, på et projekt kompost.
Nogle af pallerne var hjemme og andre var blevet hentet i formiddag.


Han havde skruet paller sammen den ene vej....


Og den anden vej...

Der mangles dog 3 paller, inden den er færdig...

Men spørg mig lige om jeg elsker ham kæresten... han er simpelthen fantastisk... super fantastisk...


Under 'inspektionen' af kompost-miraklet.... var jeg lige en tur langs de nye planter fra sidste efterår...

Det er supersvært at se endnu, om de kommer eller ej....
Jeg håber og krydser fingre... :o)

2 kommentarer:

Fru Friis sagde ...

Herligt med en handyman i huset der forstår ens behov... :o)

Jane sagde ...

Ja nemlig... bytter ham heller ikke for noget :o)