onsdag den 2. marts 2011

Broderiguld


Jeg var i genbrug i går og købe broderiguld... genbrugsguld :o)

Jeg susede ind i forretningen, så stærkt som min gamle krop kan holde til, og snuppede de her tre kasser. Tilbød damerne derinde 200,- for kasserne og lidt broderistof jeg havde fundet....

De tyggede lidt på tilbuddet og sagde til slut ja...

Lykkelig var jeg, da jeg drønede hjem igen, med broderiguld på bagsædet ...


Noget af dette her havde jeg hentet allerde i sidste uge, og har broderet et forstykke til en pude, med masser af lande på... billeder følger ...

100 % uld, og i alt 142 fed og altsammen fra Zephyr :o)
I fede almuefarver


Så er der farve på .... sikke nogle skønne gule og orange farver, de kan da kun gøre glad...

100 % bomuld, 84 fed ialt og altsammen (næsten) fra Lunagarn ( Sverige)
Det glæder jeg mig til at prøve at brodere med...


I denne kasse, ganske almindelig DMC broderi garn :o)

100 % bomuld og 66 fed ialt..

I hele farveskalaen... fra mørk brun, over blå, gul og til hvid ....

I den anden ende af kasse, lå nogle poser med forskelligt indhold...

Det skal jeg nok få brug for :o)


Og ikke nok med garnskatten... så fik jeg også tiltusket mig nogle stumper broderistof... Og hvad det er for noget, må I ikke spørge om....

Jeg har ikke forstand på broderi, jeg gør det bare ;o)

Hænderne kan ikke rigtig holde til at strikke i øjeblikket... så det er rart med noget andet, der ikke er tungt for albuerne at sidde med og noget som ikke hele tiden skal vrikke håndleddene frem og tilbage ...

Ingen kommentarer: