tirsdag den 13. oktober 2009

Skalkeskjul

Fordi kæresten ikke har fundet ud af det med hans sweater, skyldes det nok skalkeskjulet ...

Skalkeskjulet er en sweater til migselv... af egen komposition... og med tålmodighedsarbejde...

Garnet er købt hos
hende her og er læææææææææææææækkkert....
Rundtspundet, superblødt, råhvid uld. Det smyger sig gennemfingrene og på pind nr. 6, går det rimelig til, når man strikker....

Jeg glæder mig allerede til den er færdig.... ikke fordi den ikke er skøn at have på pindene, men jeg tror den er skønnere at have på kroppen... :o)

Snoningen er med inspiration fra vikingesokkerne, jeg har strikket tidligere.
Og det er hurtig memoreret og derfor næsten tv-strik...

Det eneste er, at min hjælpepind, ofte er uhjælpelig forsvundet når jeg igen skal bruge den. Det er åbenbart til almen underholdning for hele familien, når jeg endevender sofaen for at finde den pind, der enten sidder i strikketøjet eller i munden....

Men okay... de må gerne grine. De skal jo have 5 minutters grin om dagen. Det er sundt :o)

Garnet er i fed og det er til moro for hunden, når jeg over en stoleryg står og vinder garn op. Så sætter hun sig trofast ved siden af mig og følger med hovedbevægelser rundt og rundt når jeg vinder op. Gad vide om hun ikke er rundtosset når jeg har vundet de der 4-5 fed op af gangen, som jeg gør ???....

Snoningerne løber hele vejen ned af armen og fra ærmegabet og ned af siden på kroppen.

Jeg har fået mod på at strikke større ting ingen. Det er skønt, det tager tid, da armene ikke altid er samarbejdsvillige, men det gør intet, det er jo ikke ligefrem sådan at jeg render rundt med enden bar og uden en trævl.

Når kærestens sweater er færdig, vil jeg hellige mig lidt varmestuestrikkeri igen. Jeg har forsømt og der er endnu kun to halstørklæder færdig... de skulle jo allerede nu havde haft en posefuld.
Det må der rådes bod på.

Måske jeg skulle strikke lidt snoninger på varmestuestrikkeriet. Jeg elsker at strikke snoninger, for det er pillearbejde og det er ikke noget man kan skynde sig med, det er ren terapi.

Jeg tror jeg vil smutte hen og foretage lidt mere terapi.

Ha' en god aften derude og pas på jerselv :o)


1 kommentar:

Catherine sagde ...

Tsk tsk.. jeg siger ikke noget :)