tirsdag den 13. oktober 2009

Hov... den har ærmer...

- eller det vil sige, det har den ihvertfald snart....

Jeg var ellers sikker på, at der ikke var garn nok til, at der kunne blive ærmer i kærestens slipover... Men forsøgte mig lidt frem... og jow jow, det bliver ikke meget galt, at der er nok til grå ærmer, men skulle der være en lidt bredere sort stribe foroven, gør det vist heller ikke noget....

Sweateren, som det jo så bliver, er igen strikket i det islandske garn, som min søster var så sød, at få plads til i kufferten fra Island dengang i sommer...
Det sorte er overordentlig porøst, og kan næsten ikke strikkes normalt med... Derfor kun de små striber, jeg orker ikke større stykker, for garnet bliver brudt for hver ½ meter ca. .... det er virkelig en prøvelse for tålmodigheden...
MEN... ud over det, er det det mest fantastiske lækre garn, der forøvrigt stadig dufter af uld... Hunden er også helt fjollet med det....

Kroppen er færdig, mangler lige den høje krave i halsen. Og første ærmer mangler vel et par omgange eller 3, så er det også færdig...

Og han ved slet ikke noget om det... jeg strikker kun på det når han ikke er i nærheden og ellers kigger han ALDRIG i min strikkekurv....såe.. Og så havde han jo prøvet første sweater, så målene var jo tilgængelige....

To sweatre til jul, er vel ikke at kimse af....

Jeg tror det bliver sådan nogle man skal hive af ham, når de skal vaskes. Så mon ikke jeg skal købe sårn et par 'bedstefar-lapper' til albuerne, så de ikke bliver slidt op med det samme....

Mønstret er ganske simpelt....

To rækker mørk, to rækker lys
To rækker mørk, fire rækker lys
To rækker mørk, otte rækker lys
To rækker mørk, seksten rækker lys
og så forfra igen....

Simpelt mønster, men det giver egentlig en sjov effekt.... lidt stribet, men alligevel ikke overvældende... :o)




Ingen kommentarer: