onsdag den 28. oktober 2009

Kærestetrøje nr. 2

Så var islændertrøje nr. 2 færdig. Det vil sige, at det har den faktisk været længe, jeg har bare ikke - som sædvanlig havde jeg nær skrevet - været god til at få monteret ....

Igen er der strikket i det ganske vidunderlige uld fra island. Og nu er der faktisk næsten ikke mere.... Et par halsedisser er det blevet til og så er der små 25 gr. tilbage....

Den er utrolig varm og skal nok varme min elskede her i den kolde tid.


Jeg ved han kommer til at elske den, for han kan være kuldskær. Men han har jo heller ikke moj naturlig 'isolering'.
Jeg har overvejet nogle 'bedstefarlapper'. Altså læderlapper, der begrænser sliddet på albuerne. Og mon ikke jeg kan finde et par stykker der matcher trøjen. Og bedstefarlapper må det jo gerne være, for det passer til ham ;o)

Halsen er høj og tæt. Der er denne gang strikket 'facon' i halsen. Det vil sige, at der er lukket af til hul, ikke som første sweater, der havde 'norsk lukning', hvor man strikker lige op, for og bag, og dernæst strikker en trekant og sætter ind , til at forme halsen.

Den er strikket på pind 3, og vejer kun 319 gram.

Nu skal den lige skylles op, inden den skal pakkes ind som gave. Garnet dufter forøvrigt stadig vidunderligt af uld, på trods af det har boet her hos mig i snart et års tid.
Det er altså superdejligt, at være i god tid. Så nu mangler jeg kun 5 julegaver ud af de 16 jeg skal give i år. Og de 2 af dem har jeg allerede helt styr på, dem skal jeg bare have under tag.... Så mon ikke det kan nå at blive jul hos os igen i år ?
Ha' en herlig dag derude... og pas på digselv...


Ingen kommentarer: