torsdag den 8. maj 2008

Tænk hvis du vandt....

Ja, det har jeg ofte tænkt. Det ville være fedt. Hyle hamrende fedt.
Men samtidig melder tankerne om brugen af alle de rare penge sig så.... man kan jo ikke bare sy dem i madrassen... eller kan man ??
Som økonom burde jeg sige nej, de skal sættes i aktier og give afkast og hvis man er mere forsigtig, så i obligationer da, statsobligationer... det er jo ikke særlig sandsynligt, at Danmark går neden om og hjem sådan lige.
Drømmen om de 33 millioner, der af og til er i lotto, er nok ikke realistisk.
Men hvad skulle jeg så bruge pengene til ? Rejser - jaaah joooh vil da gerne rundt og se lidt mere end vor egen andedam. Hus - har jo hus, som jeg rent faktisk godt kan lide. Måske vil jeg lave lidt forbedringer. Bil - nåårh jow, måske vil jeg købe en der ikke er helt så tæt på skrotpræmien. Tøj og ting - jow, måske sku' garderoben fornyes, de udtrådte sutter skiftes til et par andre og håret gøres lidt fikst. Nå... så har jeg vel brugt omkring en million. Hvad så med resten ???.... Tja... ville jeg blive lykkeligere af at have 32 mio. i banken ? Nej vel ! Måske er penge alligevel ikke den 'sikre' vej til lykken ! Pengene kan hverken gøre mine børn, dem jeg holder af eller migselv rask. Penge kan ikke give mig den kærlighed jeg ønsker. Penge kan ikke købe mig tid her på jorden. Måske bliver folk ligefrem ulykkelige, for det vender op og ned på deres liv ? Måske er det derfor jeg overhovedet ikke spiller lotto.... man sku' jo nødig gå hen og blive ulykkelig ;o)

Ingen kommentarer: