søndag den 11. maj 2008

Majhave

Der er dømt majhave her til morgen....
det forbløffer mig altid hvor smuk haven er, når der foldes blomster ud....
OG... der skal siges, at det bestemt ikke er min fortjeneste, for jeg har end ikke rørt en finger i haven her i år...


Faktisk var det meningen, at de to små æbletræer engang skulle lade livet, så der kunne komme græs istedet.... det blev jo så ikke lige i år....
Men æbletræet er ligeglad, den blomstrer gladeligt alligevel....på trods af truslen...



Med rigtig smukke blomser endda...
måske de alligevel kommer til at give godt i år ....



Rhododendronen står også i sin pragt.... utroligt den vil... den er druknet i mælkebøtter og andet ukrudt i år....
Den bliver flyttet lidt senere på sommeren.
Denne her skal stå i et gl. betonkar, der hverken er til at hugge eller stikke i og derfor for lov at blive .... Men så skal den også have noget til at pynte...
Og den der står i forgrunden, skal i en krukke og pynte på den terasse der er undervejs...
Den gør det godt.... sikke en pragt...
Jeg bliver så glad når jeg ser den... sikke en overflod af blomster...

Den røde Rhododendron er også druknet i ukrudt...
Men den begaver mig også med de smukkeste røde blomster...
Den bliver dog gravet op og givet væk her i sommer... hvor den står skal der være græs.... eller måske en lille flisebelagt plads til en havestol, det er nemlig en af de få steder der kunne være skygge i sommerhaven....

Kvædens få blomster lyser op blandt alt det grønne.....
Det er lidt sjovt, at nogle buske blomstre i overflod, der hænger af kaskader af blomster fra dem, og de er utroligt smukke...
Andre buske blomstre enkelt... men lige så smukt....
Jeg synes kvæden gør det smukt...
Til efteråret vil jeg sørge for at samle frugterne, og forsøgsvis lave marmelade....

Er den ikke smuk ... kvæden....

Sidst men ikke mindst... kastanien...
Jeg fryder mig både forår og efterår over den smukke kastanie vi har i et hjørne af haven....
Foråret byder på de smukkeste blomster og efteråret på de smukkeste 'nødder'....
Jamen kan man næsten blive mere beriget ???
Den har ikke tændt alle lysene endnu.... men et par dage mere med sol, så er de godt på vej....

Ingen kommentarer: