fredag den 18. maj 2007

Syrener

Se hvad jeg har fået :o)



Vi var på besøg hos min Far i går, medbringede en pose rundstykker og lidt forårsvind.

Og udenfor hans og Elses bagdør står den skønneste syrenbusk.

Det er en "dværgsyren" men en af de ægte. Og dens duft sneg sig allerede ind i bilen da vi parkede udenfor huset. En fantastisk berusende duft, som straks sendte mig tilbage til barndommen og frikvartererne.

Jeg var så heldig at jeg måtte snuppe et par grene. Som Else sagde: " om et par dage kommer Brian og klipper den ned". Nu står de i mit køkken og sender deres duft ud i baggangen som velkomst når vi kommer hjem.



Sikke nogle farver. Hvis jeg kunne bestemme, ville en stor del af vores hjem, sikkert have denne farve. Men måske er det meget godt at kæresten også har lidt at skulle have sagt :o).



Når buketten har stået et par dage, vil jeg stikke nogle af grenene i en potte med jord, og forsøge mig frem med lidt "yngel". Har læst mig frem til at ægte syrener ikke formeres sådan, men forsøger alligevel, det kan jo ske at syrenen ikke ved den er ægte ;o).

Ingen kommentarer: