lørdag den 19. maj 2007

Markedsdag

Har været på marked i dag. I Stepping.
Min svoger og svingerinde har stand på markedet. Det samme hjørne har de haft alle de år markedet har eksisteret.

En gang årligt er der marked på byens sportsplads.



Da jeg var barn, var vi ofte på kræmmermarkeder rundt omkring i midtjylland.

Der var kræmmere kræmmere, ikke som i dag, nikkenej.

I "gamle" dage var det : "gammelt ragelse købes, antikviteter sælges". De havde alt muligt og umuligt med, men udelukkende gamle ting.

I dag er der næsten udelukkende nye ting, oftest importeret fra fjerne egne, der findes utrolig meget flot imellem. Det er i og for sig jo også ok, hvis ikke bare det blev så umanerlig kedeligt at gå på markeder så.



MEN... i Stepping, var der faktisk stadig "gammeldags" kræmmere, dem som måske i alle deres ting har en "skat" som passer ind liiige her hos mig.



Fandt skam også noget, som var liiige efter mit hoved, det var dog ikke en "antikvitet", men en syren, naturligvis.
Den ser dog ikke ud af meget endnu, men nu planter jeg den og ber til det går godt.
Dette eksemplar er hvid. Jeg har længe kigget misundelig efter naboens have, hvor den smukkeste hvide syren knejser over resten. Nu må han snart kigge misunderlig efter denne smuksak :)

Ingen kommentarer: