søndag den 20. maj 2007

Pæonen blomster

Sikke en dag, sikke et vejr. Det har jo været helt fantastisk at gå ude i dag.


Vi har haft besøg i haven i dag. Denne lille fyr havde forvildet sig ind på græsplænen.




Den var lille bitte, tror det var en tidlig unge fra i år, den kunne ikke flyve endnu, men "vraltede" afsted i det høje græs.


Jeg tog billedet, hang mit vasketøj op og listede af. Hjerteløs vil nogen sikkert kalde mig, men jeg tror på at naturen har sin gang, der må være en årsag til at denne lille fyr er faldet af reden.

I morges havde jeg lige spurgt et
par kloge hoveder og jeg måtte klippe vinen ned. Min vin i drivhuset gror med lynets hast og havde næsten indvaderet mine havemøbler og mit "pottebord". Så da jeg havde ryddet op på den lille terasse og slæbt havemøbler derom, gik jeg igang med "klip-amok" på vinen. Den blev faktisk helt nydelig at se på. Den blev klippet ned til "to blade over klasen" som jeg var blevet anbefalet, så vil den sætte større og bedre klaser. Så jeg glæder mig allerede til de er modne. Da jeg listede rundt med kameraet alligevel var der en der kaldte med høj og klar røst på mig. Tag et billede, tag et billede er jeg ikke bedårende. Og jow, det er den. Min pæon er begyndt at blomstre. Og lige ved siden af den store blomst, var der en kæmpe knop. Den er så bristefærdig og springer ud i løbet af ganske få dag.
Blomsten blev dog senere taget med en i en vase, så vi rigtig kan nyde den.

Ingen kommentarer: