tirsdag den 18. marts 2008

I røg og damp

Jeg knokler i røg og damp. Damp fra den varm kop Kusmi Detox der står indenfor rækkevidde og i røgen fra tasterne. Der skal findes installationer og vandaflæsninger til statestikker. Dejligt at kunne arbejde hjemmefra når det er nødvendig. I dag var det nødvendig. Jeg kørte efter en lastbil på motorvejen, da der pludselig faldt et metalbånd af læsset fra lastbilen. Der var ingen mulighed for at undvige, jeg kunne blot lukke øjnene og håbe at jeg blev på sporet. Jeg blev på sporet, men den ene af mine dæk havde fået en skade. Skaden blev værre og værre og i dag skulle dækket så skiftes.
I baggrunden kan der lige skimtes resterne af en påskehare fra Lindts chokolade. Der var to med i min påskehilsen, og den første er 'long gone'. Den anden har lidt en krank skæbne, den har indtil nu mistet hovedet. Desuden fik jeg også en skøn tehætte, god stor til en god stor kande. Og et skønt brev fra giver.

På mit skrivebord står også noget andet, noget som jeg skatter utroligt højt ! Et billede af mine børn som babyer. De er stablet op med en dyne i ryggen for at kunne sidde. Billedet er taget hjemme hos os selv da børnene var små. Sofaen var et 'loppefund', og hvad vor økonomi på den tid kunne bære. Grim, brun og vældig praktisk.Dengang var både deres far og jeg på bistand, så tøjet var noget vi havde fået rundt omkring. Ikke det smarteste, men børnene var rene og tørre. Og tænk sig, begge børn har overlevet ikke at have tøj fra Lego, Adidas eller Diesel. Det er Anders til venstre og Christian til højre.

Ingen kommentarer: