torsdag den 1. november 2007

Mojn

Sønderjyder er jo et dejligt folkefærd...
Der er spækket med historiske ting og minder, om barske tider både under dansk og tysk herredømme, her i Sønderjylland, ja jeg skriver Sønderjylland med stort S, for det fortjener de... Sønderjyderne...

Jeg er flyttet ned blandt disse herlige mennesker. Sjældent har jeg mødt et mere venligtsindet folkefærd. Nogle dage er jeg glad for at være landet lige her midt i al herligheden. Andre dage saaaavner jeg min egen hjemegn, - Viborgkanten. De dage hvor jeg savner bliver jeg irriteret over deres kålpølser, deres venligsind og ikke mindst deres mojn. Man dagene bliver sjældnere hvor jeg irriteres. Jeg bliver nok på sigt en slags Sønderjyde ;o)

4 kommentarer:

kokken sagde ...

Åh jeg er jo så misundelig over at du bor lige i mit dejlige sønderjylland. Håber at du skønner rigtig meget på det. God aften til dig og dine :-)

strikke_jane sagde ...

Jeg er jo ikke sådan rigtig sønderjyde - bor lige på græsen til sønderjylland, men vi har en del venner som er "rigtige" sønderjyder og jeg elsker at bo her. Lidt sjovt at du er fra Viborg-egnen. Vores nr. 2 er født i Viborg, vi boede i Bjerringbro, før vi flyttede hertil.

Jane sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Jane sagde ...

Du kan tro Kokken, at jeg skønner på både beliggenhed og "mine" Sønderjyder... :o)

Jane - så har vi boet ikke så langt fra hinanden... jeg boede på den anden side af Kjellerup...
det er vel næsten afstanden som den er nu...*gg*... bare 150 km sydligere....