lørdag den 30. oktober 2010

Lørdagsglæde ....


Anders og jeg har været i haven idag... vi har rodet og regeret i et stykke staudebed, der var næsten forsvundet i fredløs...og hindbærstiklinger....



Nu er der ryddet op, takket være Anders muskler og mine anvisninger... jeg tog så kampen med rødderne fra efeu... ikke nogen nem sag....

Nu er der ryddet flot på nær et par totter 'fredløs' der blev fredet... og så skal der findes endnu flere stauder med tiden...

Mandag kører jeg i kolonihaven og henter et par havefuchia, der under alle omstændigheder skal plantes ud i haven i vinter, de står nemlig i krukker i kolonihaven.... og så skal der sættes stiklinger af afklippet :)

Endvidere går jeg og drømmer om at leje et bette stykke jord hos en landmand... og sætte pil ....
Skønne rækker af pil, der skal høstes og bruges til flet...
Jeg har altid været facineret af pileflettere og deres håndværk og når vi er nogle steder, hvor der pileflettes, skal jeg lige hen og lade hånden glide en tur over en kurv eller et fad.... jeg elsker pil....

Og nu vil jeg selv prøve kræfter med teknikkerne og de skønne materiale...

Ingen kommentarer: