søndag den 24. oktober 2010

Jeg elsker....

- min familie, ingen tvivl om det... OVERHOVEDET...

- men jeg elsker også den 'stilletid' som jeg kalder den time man kan være heldig at tilsnige sig om morgenen (eller om aftenen)...

Alle mand (og hund) ligger i deres senge / tæppe ... og snorker som gjaldt det livet... og Mor her, står op, drikker en kop te, vågner stille og rolig, vender måske en pind eller to, højt morgenhår og nattøj....

Manner, manner, manner hvor jeg elsker det... :o)

I dag var jeg heldig at få 'stilletid' i begge ender af dagen... I morges med te, højt hår, nattøj og en rundpind, der indeholdt en hat til de hjemløse, der skulle strikkes rib.... i aften og den sidste var såmen ikke ringere end den første... der var nemlig yngligsprogram i tv...

Jeg nyder af se 'Bonderøven'... hans måde at være på 'helt nede på jorden', indstillingen til at man ikke smider noget væk, der virker, indstillingen til respekt for råvarerne han har fremstillet... 'konceptet' kunne jeg godt leve med og efter... :o) ... og gør det jo også i stor udstrækning... vi har dog ikke samme muligheder som ham, med mange bygninger og flere tønder land... :o)

Kan I have en kanon uge og passe på jerselv. Og nyd, hvis I får tildelt en smule 'stilletid'... og husk at være 'stille' og giv jerselv lov...

Ingen kommentarer: