fredag den 17. april 2009

Gult kort

Hmmm... troede ellers kun det var fodboldspillere der fik det... men jeg fik et i dag...

Var på sygehuset med en 'knude'/'boble' på maven, lige til venstre for min navle... det skulle scannes for at udrydde al tvivl om den var ond- eller godartet...

Ganske uskadelig 'fedtknude' fik jeg at vide. De ville dog gerne se mig igen om et halvt års tid, blot for at tjekke den ikke var vokset...

MEN... så var det at lægen sagde, at leveren ikke var i den bedste form. Der var fedt om leveren. Og sikkert også omkring nyrerne, som han dog ikke kunne se.

Det var det gule kort han hev af lommen. Tæt på det røde kort, som han sagde, for leveren kan ikke holde til at være dækket af fedt i længere tid, så strejker den og dermed er 'kroppens kemiske fabrik' brudt ned, med store følger...

Det er kostomlægning nu ! Ingen tvivl. Jeg har vidst længe, at jeg har haft for meget fedt på kroppen (kan ses... selv uden briller ;o), men at jeg også havde det omkring vitale organer er jo noget ganske andet. Det er farligt.

1 kommentar:

NightSoul sagde ...

Hmmm... Kan du se at passe på dig selv nu. Ellers får du sqi med mig at bestille :-)

Nå. Men kostomlægning her ved indgange til sommeren er vel ikke det mest vanskelige?

Pas på dig selv!!