lørdag den 8. september 2007

Septemberhave

Selv om efteråret banker på døren, så kan haven stadig bryste sig af at have nogle aldeles skønne pletter... Den lyserøde rose kan lidt endnu ....
Og den hvide har stadig lige en enkelt blomst...
Den røde blomster noget spredt...

Da jeg plukkede æbler den anden aften opdagede jeg at æbletræet har en stor skade....
Tidligere ejer har naturligvis holdt grenene på plads så de nyplantede æbletræer ikke knækkede i vinden, men de glemte bare lige at tage ståltråden af igen... og nu ser grenen sådan ud...
Jeg er bange for at der ikke rigtig er andet at gøre end at save af nede ved stammen.... for hvis vi fjerner tråden, knækker grenen sikkert...

Og sådan ser skaden ud på stammen.... ikke så dyb, men alligevel en stor skade på et forholdsvis lille træ....

Jeg tror min havekyndige svigerfar må på banen nu.... han er en gammel og vis mand, der ved meget og mange ting...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Altså når træet har overlevet indtil så skal den nok klare det. Prøv at fjerne tråden og se, man kan jo altid save den ned.

Jane sagde ...

Det prøver jeg...

måske er det held i uheld, for jeg skulle måske have grenen væk alligevel senere, for den hænger ud over den flisesti der går til kompostbunken og er ikke langt fra at ramme hækken, så der ville sikkert komme et tidspunkt hvor den var blevet for stor ...

Jane