lørdag den 12. februar 2011

Endnu mere pudesjov


Så var der sørme hele to puder færdige...

Det er nu hundens skyld... den prikkede til mig første gang kl. 4.20 i morges... og om jeg kunne sove igen .... nope...

Så jeg stod op og skar endnu flere små firkantede lapper til puden jeg begyndte på i går... der er 13 x 13 lapper, altså 169 stk af 2 x 2 inch (ca. 10 cm) - det der så går til sømrum, hvilket er forbavsende meget ...


Da jeg var igang, begyndte en ny ide at rumstere i hovedet... jeg havde set en pude med denne tekst et sted i 'blogland', men kunne naturligvis ikke huske hvor...

Jeg tegnede på en kvadreret blog, hvordan teksten skulle stå og kastede mig så hovedløst ud i at brodere... det skal lige siges, at det er grov lagenlærred det er broderet på, så hver sting er 'vurderet' til at skulle gå fra der til der, for det var umuligt at tælle sig frem til noget somhelst...

Så på 'lurenkig', er det vel ikke helt ved siden af broderet...
Resten af puden er syet i det der hedder 'log cabin'... en patchwork-metode... og bagsiden er af ensfarvet lyseblå stof...

Jeg er selv ret glad og stolt over resultatet :)


Lige et nærbillede af den ternede pude. Helt i øjet er den ikke, der kommer controlfreaken, pernittegrynet eller hvad man nu skal kalde det op i mig... gids ikke når det ikke stemmer ( er vel ikke økonomipige for ingenting ;o)

Nå men da det er første forsøg, kommer den til ære og værdighed på vores slagbænk i køkkenet ...

Jeg har nu afmonteret et gammelt og meget beskidt betræk af en sofapude, som kæresten ejer. Den har hans storebror broderet nogle kæmpe gule roser på, da broderen var soldat hos garderhusarene...

Der blev grinet godt og grundig, når gutterne tog i byen om aftenen og brormand A sad og broderede 'stra-pude-maj' ;o)

Nå, men da roserne er smukke, om end noget snavsede og med et itu betræk, så kommer de til ære og værdighed igen...
Så morgenen byder på lidt grønt lærred, der skal reparere og forny indtrykket af A's anstrengelser for snart 50 år siden ...

2 kommentarer:

Vivi sagde ...

Så ihærdig du er, det ser godt ud :-))

Jane sagde ...

Mange tak :o)