torsdag den 3. juni 2010

Morgenudflugt...

Morgenen bød på solskin, da jeg skulle køre kæresten til en kammerat...
Selv skulle jeg til 'storbyen' og få flyttet et par krøller inden turen går til Gråsten. Det er et par timer siden jeg kom hjem, men haven trak, så den skulle lige vende først inden bloggen....


Midt på min rute, støder jeg på denne.

Der har været jernbane mellem Vojens og Haderslev siden 1866 og til 2004(siden 1974 dog uden egentlig drift, kun omkring festlige lejligheder så som Hertug Hans festen).

Da den blev etableret gik den fra Vojens Banegård og fik endestation hos Bryggeriet Fuglsang, som på den måde kunne komme ud i den 'vide verden'...

Dette bliver drevet frem til 1920 af Königliche Preussische Eisenbahn Verwaltung. Efter genforeningen i 1920 overtager DSB.

Man kan undre sig over at BaneDanmark, der 'ejer' og betjener/vedligeholder alle spor i Danmark ikke sørger for at flytte skilte mv. Lidt en skam at der skal stå sådanne rester rundt omkring i vor natur...



Ingen kommentarer: