fredag den 1. januar 2010

Albatros landing

Sådan indtog vi nytåret her i huset... med en albatros landing...

Kender I albatrosen ?

Det er faktisk en imponerende fugl, hvis vingefang kan nemt snige sig op på 3½ meter, og den kan flyve over enorme afstande, uden at skulle mellemlande.
Albatrossen er en eminent fisker, folder de lange og slanke vinger sammen og snupper fisken i farten under vand.
Det eneste albatrosser ikke er gode til, er at lette og lande på flad grund.

Når den skal lande på flad grund, tumler den afsted, slår kolbøtter gentagende gange og til slut får den hold i sine kæmpevinger og den er landet. Så folder den vingerne sammen og sidder som en smuk fugl.

Jeg har i december følt mig lidt som en albatros. Et kæmpevingefang, der skulle skærme, beskytte og rumme alle de mennesker jeg holder af og elsker. Flyvning over lange afstande, når det skulle ske. Og en udholdenhed, der blev krævet, da både arbejdsliv og familie var / er under pres. Samtidig skulle jeg 'snuppe fisken i farten'... gøre hverdagen så smertefri og galant for alle parter.

Og mon ikke jeg var en albatros da 2009 skulle landes. Der skulle flere forsøg til, både en skæv jul, en flytning (bare rolig, det var ikke her fra matriklen) og et kapløb med tid og energi om man nåede det hele. De sidste dage mellem jul og nytår, følte jeg næsten vi slog kolbøtter herhjemme i forsøget på at nå, det umulige, inden det blev nytår, som SKULLE fejre med mine drenge.

Vi landede hjemme kl. 17.15 i går og skulle stable en nytårsaften på benene i løbet af et par timer. Det lykkedes. Vi fik skam både hamburgerryg og brunede kartofler. Grønkålen måtte de dog tænke sig til i år, der var simpelthen ikke mere at opdrive i forretningerne. Tror jeg hamstrer til næste år, når butikkerne bugner af grønkål igen.. :o)

Alt klappede. Vi fik også hilst det nye år velkommen og skudt det ind på behørig vis. Vi nåede også ud af 2009 med maner :o)

Og en officiel undskyldning til alle dem vi svigtede i år. Vi glimrede ved vort fravær til flere familiære lejligheder, det forsøger vi at rette op på. Jeg formåede ikke at holde ret godt fast i venindelivet i år, det kan kun blive bedre.

Vi håber ihvertfald at 2010, viser os en lille smule mere nåde her på matriklen. Synes der har været mange, mange, mange ender der skulle bindes.

Og jeg håber at 2010, viser sig lige så nådig for dig derude. Rigtig godt og lykkebringende nytår herfra.

Ingen kommentarer: