torsdag den 19. november 2009

Vindueskigger

Hooooold da op hvor kæresten roder...og jeg er vindueskigger, for jeg kan ikke hjælpe til...

Det er nu ikke sårn at han gør det til daglig, men i week-enden skal der sættes nyt vinduesparti i, så der skal gøres klar til stærke mænd ankommer til matriklen til at hjælpe med at løfte...

Der bliver brækket inddækning ned og gammel isolering bliver løftet, for at afdække hvad der gemmer sig under pladerne. Det er jo lidt spændende med sådanne 'gamle huse'.

Vinduet vi har nu, har været og er stadig piv utæt. Det har været utrolig, at det er lykkedes tidligere ejer at varme huset op til en nogenlunde temperatur. Og det undrer mig meget, at man i 1970, hvor huset blev bygget, ikke tænkte mere på at spare på varmen. Men det var naturligvis også først i 1973 at oliekrisen begyndte at kradse. Godt vi er blevet klogere.

Min kloge veninde sagde til mig engang, at man jo ikke er klogere, end det værste man har oplevet. Og i 1970, havde de ikke oplevet meget op olie-spare-fronten.

Jeg glæder mig til at det bliver tæt... rigtig tæt, så vi igen kan holde varmen her...

Ingen kommentarer: