lørdag den 29. august 2009

Lørdagshygge



Imens regnen gør haven helt ugæstfri, hygger vi inde. Vi plukkede de sidste vindruer i dag. Hele 3 ti-liters spande har vi fået + det vi har guffet undervejs. Der er kogt saft og lige nu står 5 liter saft og køler af på køkkenbordet. Alt sammen takket været markedsfundet fra Vorbasse, nemlig saftkogeren.





Det har været et godt år med masser af bær. Der er syltet og kogt saft af ribs, vindruer og mirabeller. Uhmm... jeg glæder mig til masser af supersund saftevand hele vinteren igennem. :o)





Ungerne hygger sig, og det foregår i stuen, under høje råb og vilde fakter. De spiller på den nyerhvervede playstation.... og aldrig har de tæsket så meget på hinanden som efter anskaffelsen. De snakker bank, skyderi og snydekoder. De sidder på armlæn hos hinanden. Spiller Tekken 1,2 og så videre. Vist en verden vi voksne, eller er det bare kvinder, der ikke forstår....


Ihvertfald bliver jeg aldrig bidt af en gal joystick. Jeg glæder mig blot over, at søskendekærligheden hos os, ikke er noget problem. De savner hinanden i hverdagen og glæder sig vildt til at ses i week-enderne. Håber det hænger ved når de bliver mere voksne. Mon ikke... grunden er ihvertfald lagt :o)

2 kommentarer:

NightSoul sagde ...

Huhh hvor jeg kender det med de spil. Men... Jeg vil nu også sige at det ikke er min kop te. Jeg kan fint nøjes med at se på i få minutter.

I bund og grund mener jeg faktisk at det, i langt de fleste tilfælde, er spild af god tid at sidde i timevis og spille elektroniske spil.

Men.... Det synes de unge jo ikke :-)

Jane sagde ...

Nej.. man kan undre sig, for tålmodigheden rækker ikke langt når de fx. skal støvsuge eller andet praktisk...

Men at sidde time efter time med hovedet i fjernsynet, det generer dem ikke... :o)

Mon det er et gen der forsvinder når man bliver voksen ???

:o)

Ellers go' dag til dig ...