tirsdag den 30. juni 2009

Vi blev zooooooo - ficeret...

Jow i går, var vi skam i zoo. Ungerne synes stadig at dyr er skøre, ulækre, skønne, kære og nuttede alt efter race og udseende.

De fik taget nogle skønne billeder.... se selv her....
Først et billede fra tropehuset. En sumpskildpadde ligger på en sten og tager solbad. Fuldstændig uforstyrret af ænder der snadrede lige omkring ørerne på den. Den lå bare der og lå. Vi talte om, om den mon ikke kunne komme derfra og om den skulle have assistance, men valgte at lade dyrepasserne tage hånd om det bette kræ.

Og så var der latterfuglen :o). Et pletskud synes jeg. Jeg klukker lidt hver gang jeg ser billedet... tålmodigheden gav pote for Anders. Jeg har da aldrig set en latterfugl, se så latterlig ud... :o)
En skøn lille fyr. Jeg kan ikke huske racen, men han holdt vagt for flokken. Den midste lyd og vupti var han op i fuld højde, hvorefter han spejdede til højre og venstre for at se om der skulle være fare på færde...
Hr. Bæver. En sumpbæver fra et sted i den store vide verden. Han tøffede rundt langs kanten. Passede godt på afkommet og hunnen. Ikke noget med at komme for tæt på, for et par skarpe tænder sad godt placeret i overmunden.


Racen her må jeg nok tage ansvaret for... og det var ikke helt så halsbrækkende som det så ud.... det endte godt....
Det er sjovt som en hoppepude stadig har tiltrækningskraft på tre teen-agere.... :o)

Hold da op en god dag, med glade teenagere... og glade forældre.... jamen kan det blive meget bedre ?

Det kunne det så godt, for da vi kørte fra Lintrup, tog vi en tur omkring Haderslev. Og endte ved Haderslev Dam. Et udsøgt sted at parkere et par timer. Ingen tvivl om det. Selv om jeg har boet i omegnen i næsten tre år, var det første gang nogen har vist mig 'Dammen'. Godt nok vidste jeg den lå der, men ikke hvor skønt der var omkring den.
Den skal udforskes mere, og vi skal afsted en dag på gåben, ud mod Møllestrømmen. Det glæder jeg mig til.
En halv times tid blev brugt på unger der var på vandcykel på dammen. Hold op hvor de hyggede sig :o)... og cyklede og cyklede.... så de var klar til dynerne tidligt i går...
Hvis I kommer forbi Haderslev, er det en plet som I bør se... det er besøget værd... og den er meget oppe i medierne i øjeblikket hernede, da det er 50 år siden der var en katastrofe på dammen.
Det er bestemt ikke sidste gang vi kommer der :o)




Ingen kommentarer: