torsdag den 21. juni 2007

Vilde hoser :o)

Jeg strikker til varmestuer her i Danmark.... sammen med en hel flok skønne kvinder der også bruger tid og energi på at strikke huer, vanter, sokker, halstørklæder og andet "vinterbeklædning" til hjemløse. De hjemløse kan så komme til en af varmestuerne, få et bad, noget mad og noget varmt, rent tøj....

Vil sige disse hoser forhåbentlige er varmere end de er kønne, for det er nok ikke de smukkeste hoser jeg har lavet...
Hvis du ikke allerede strikker til varmestuer kan du melde dig til på www.rokken3.dk hvor strikket bliver samlet og fordelt over det ganske danske land... :o)

:o) ... Ja ja... jeg skal nok få stoppet ender ind... det er bare sååååå keeeedelig *gg*...


Nu da der er tre par færdig til varmestuen, så er jeg begyndt på et projekt til migselv... endnu et par sokker... men denne gang strikket fra tåen .... meget sjov, og ikke mindst praktisk, så kan man jo lave skafterne efter hvor meget garn der er tilbage... det er nemmere at regulere end at mangle 3 cm i tåen... ;o)
Fik startet lidt dumt, da jeg fik en lille bitte "tot" grøn i tåen... så det var lidt svært at starte nr. 2, da "totten" jo helst ikke måtte blive større, for så er sokkerne ikke ens... og det skal de være siger Dorthe, der er supergod til at strikke sokker.... *ss*

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Forresten Selma og jeg vil da osse gerne bestille et par eller to...

Jane sagde ...

Det ville vi nok kunne finde ud af ... :o)