søndag den 17. april 2011

Weekend kolonister

Det er hvad vi var i går.... week-end kolonister....
Ihvertfald var vi i kolonihaven og sikke et vejr. Vi skulle bare slappe af, men det går som bekendt aldrig som præsten prædiker, og vi fik ordnet urtehaven, klippet roser ned og en hel bunke andre småting.
Vi fik besøg til hotdog til frokost af kærestens bror og svigerinden, der har sommerhus i nærheden. Det er nu hyggeligt med sådanne uorganiserede besøg, så må folk tage det som det kommer ....
Her kommer der lige et par billeder fra week-end...

Anders er 'hoffotografen' og den unge mand er vist lidt stiv i benene, for alle billederne er i 'fugleperspektiv'... ;o)
Christian havde vi lånt ud til kæresten, der var fødseldag i hendes familie...


Kobjælden blomstrer nu, men der venter endnu flere knopper...


Vi havde selvfølgelig droget med..... altså hunden ;o)
Og hun elsker at sidde med måsen plantet helt ude i blomsterbedet... selv om hun godt ved at hun ikke må....


Æbletræet sætter små lysegrønne skud.... og der venter de sødeste sødeste æbler...
Spørg lige om jeg glæder mig :o)


Påskeliljer i alle afskygninger vælter frem i øjeblikket.... her er nogle særdeles kønne nogle ...


En skøn blanding af påskeliljer og tulipaner.... og et par totter ukrudt, der dog senere på dagen, under rosenklipningen, blev elimineret... :o)


En helt sartgul tulipan er ved at se dagens lys.... der venter mange knopper endnu ....


De her er ikke så langt fremme vi kan ane farver endnu....

Det er det fede ved at overtage en have... der venter mange overraskelser endnu...


Dem der var i knop i sidste week-end står nu i fuld flor..


Hunden er skam også haveinteresseret....
Ihvertfald trasker hun lige i hælene på mig, når jeg færdes rundt i haven... nogle gange så tæt jeg næsten snubler over hende... :o)


Her er dog ubetinget havens kønneste blomst :o)
Jeg elsker ham Anders... lige som han er ...

2 kommentarer:

Vivi sagde ...

Hvor er der mange blomster i jeres kolonihave - dejligt.

Jeres planter er længere fremme end mine er. Mine kobjælder er ikke i blomst endnu, og æbletræet heller ikke.

God søndag til jer alle.

Jane sagde ...

Ja, der er mange blomster, næsten for mange, man kan næsten ikke gøre rent imellem dem... men det er jo et luksusproblem... :o)
Haven ligger i læ og tæt på fjorden, hvor der er en grad eller to lunere end inde i landet ... tror det er derfor, det er nemlig også længere fremme end i haven herhjemme...