søndag den 10. april 2011

Kolonihaven i overflod - 4

Så var det de sidste billeder fra week-enden i kolonihaven i denne omgang...

Skal dog lige retfærdigvis sige, at billederne er taget fredag aften...


Det er med at passe på hvor man træder, for det pibler op alle vegne


Hmmm... der stod net omkring dem da vi overtog haven i oktober, men vi ved ikke rigtig hvor høje de bliver, så nettet bliver nok stående lidt endnu.... eller indtil vi finder en mere elegant løsning...


De lyse juleroser / påskeklokker midt i billedet.... ellers igen et vue under troldhaslen....


Kæresten var overbevist om at det var anemoner vi havde i massevis her....

Så vidt jeg husker fra andre haver, bliver der gule blomster i, men hvad de hedder ?


En busk blomstrer også nu... små lyserøde blomster...


Det kan måske være lidt svært at se, men den er høj og ranglet ...

Men hvilken busk ?


Klatrehortensiaen er god på vej...


Og så stor er den .... glæder mig til at se den i blomst :)

4 kommentarer:

Vivi sagde ...

Dem der har været gule blomster i ligner erantis, men der findes faktisk gule anemoner.
Busken tror jeg, er en kejserbusk, da de blomstrer lige nu (har ikke selv nogen).

God søndag.

Unknown sagde ...

Sikken dejlig overflodshave I der har fået jer.

Du må vist igang med havebøgerne - spændende detektivarbejde ! ... men det er du nok allerede.

God fornøjelse.

susanne sagde ...

Ja det er en kejserbusk, har selv 2 af dem og de blomster nu. Den staude du har net om er så vidt jeg kan se en sankt hans urt, og dem synes jeg ikke plejer at vælte, dem har jeg flere af i min have, og deres blomsterstængler er ret kraftige.
God arbejdslyst der i haven.

Jane sagde ...

Vivik > Hmmm.... vi må se hvad de udvikler sig til, for de er godt på vej med blomster...

Siffe > Ja det er super overflod, det er svært at godtgøre haven på billeder, det retfærdiggør slet ikke hvor flot det er ...

Susanne > Først .. velkommen til :o) Kejserbusk, der skal vist lige læses lidt mere om dem :o)
Ja, det var også min tanke med Sct.Hansurt, men jeg tænkte med det store net, at jeg måtte tage fejl, men lad os se... vi kan jo liste nettet af lidt endnu :o)