tirsdag den 17. juli 2012

Sohl

Jeg var sammen med en bemærkelsesværdig kvinde i week-enden. Vi var til fødselsdag. Og hun var en af de andre gæster.
Uanset om jeg har støvsuget internettet for at finde et billede af kvinden, kan jeg simpelthen ikke... hun er meget privat...

Men jeg fandt en masse af det hun laver....
Det er netop Marie Sohl jeg har været sammen med. Hun er født og opvokset en spytklat fra vor bestemmelsessted. Er flyttet med manden Thule til Brande, hvor 'Marie-Sohl-eventyret' startede.


Hendes bror bor stadig på forældrenes ejendom, der også omfatter en aftægtbolig, hvor hendes bedsteforældre har været på aftægt fra gården.
Broderen er også bemærkelsesværdig.... han har bl.a. været med til at bygge Operahuset i Sidney... og han har undervist på universiteter i hele verdenen...

Så sig ikke man ikke kan drive det til noget, selv om man er født i det såkaldte 'udkantsdanmark'... :o)

1 kommentar:

Landbohaven sagde ...

Smukke ting du viser billeder af.
Tak for kigget.
Ha` en god aften.