onsdag den 13. august 2008

Jeg... en af de udvalgte....

De fleste kvinder bliver mødre ved et uheld, nogle af eget valg, enkelte pga. socialt pres og et par stykker af vane.

Hvert år vil næsten 100.000 kvinder i verden blive mødre til handicappede børn.

Har du nogensinde tænkt over hvordan mødre til handicappede børn bliver valgt?

Jeg forstiller mig, Gud svævende over jorden, mens han vælger sine mennesker, der skal være instrumenter til forplantning .

Han vælger dem med stor omsorg og engagement.

Mens han observerer, instruerer han sine engle om at skrive noter i en enorm notesbog

”Lone Hansen; søn. Skytsengel…. Giv hende Cecilia.”
”Sofie Møller; datter. Skytsengel, Tomas”
”Caroline Kristoffersen; tvillinger. Skytsengel, Mathias.”

Til slut siger han et navn til en engel - og smiler, ”Giv hende et handicappet barn.”

Englen er nysgerrig. ”Hvorfor netop hende, Gud? Hun er så lykkelig”
”Netop,” smiler Gud,”Kunne jeg give et handicappet barn til en mor, som ikke kender til latter? Det ville være ondt.”
”Jamen, er hun tålmodig?”, spørger englen.
”Jeg vil ikke have, at hun er for tålmodig, for så vil hun drukne i et hav af selvmedlidenhed og desperation. Når chokket og vreden er stilnet af, kan hun håndtere det.”

”Jeg iagttog hende i dag. Hun har den følelse af selvværd og uafhængighed, som er så sjælden og så nødvendig for en mor.Ser du, det barn jeg vil give hende har sin egen verden. Hun skal få barnet til at leve i sin verden og det bliver ikke nemt.”

”Men Herre, jeg tror ikke engang hun tror på dig”

Gud smiler. ”Pyt med det, det kan jeg ordne. Hende her er perfekt – hun er lige tilpas egoistisk.

”Englen gisper – ”egoistisk? Er det en fordel?”

Gud nikker, ”Hvis hun ikke kan adskille sig fra barnet ind i mellem, vil hun aldrig overleve.Jo, her er en kvinde, som jeg vil velsigne med et barn, der er ikke er perfekt. Hun har ikke erkendt det endnu, men hun er misundelsesværdig. Hun vil aldrig tage et talt ord for givet.Hun vil finde hvert et skridt fantastisk. Når hendes barn siger ”mor” for første gang, vil hun stå overfor et mirakel - og hun vil vide det!”
”Jeg vil tillade hende at se de ting jeg ser klart… dumhed, ondskab, fordomme ... og lade hende løfte sig over dem.Hun vil aldrig være alene. Jeg vil være ved hendes side, hvert minut af hver dag i hendes liv, fordi hun gør mit arbejde så sikkert, som hvis hun var her ved min side”

”Og hvad så med hendes skytsengel – hvem skal det være? spørger englen med blyanten i venteposition.

Gud smiler, ”Et spejl er tilstrækkeligt.”

Det skal sige at ikke jeg har skrevet dette... det er fundet i blogland... men hold op jeg synes det er eminent godt :o)

Ingen kommentarer: